Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč mne oslovil Twitter?

Již před více než třemi léty jsem tu a tam narazil na informaci někoho, že dotyčný dává před ostatním přednost Twitteru. Co je na Twitteru takového skvělého, že mne nakonec také oslovil?

Jak tedy vlastně funguje Twitter?

Funguje z polovic podobně jako jiné sociální sítě.

Ale ...

Z druhé strany je maximálně jednoduchý. T

A ta jednoduchost mne naprosto uchvátila.

Miluji dávat přednost jednoduchému před složitým a komplikovaným.

V čem spočívá ta jednoduchost?

Pokusím se odpověď maximálně zjednodušit:

- jednoduchá a velmi podobná grafika profilu každého jednoho účastníka sítě
- velmi jednoduché ovládání, které není příliš přeplácané funkcemi
- maximálně jednoduché psaní příspěvků, které se zde nazývají tweety a mohou mít maximálně 140 znaků plus foto

Každý má tvarem stejný a velmi jednoduchý profil:

Shora dolů jsou zřetelné dva pásy, užší vlevo a širší vpravo.

Horní část pravé širší části vyplňuje ne příliš velké foto pozadí.

Na fotu pozadí je postupně pod sebou:

- malé foto (většinou portrét účastníka sítě, ale i logo nebo cokoli jiného)
- nick - je to zavináč a pár znaků (například můj je @ilovemaltaeu)
- jméno a příjmení (může být i přezdívka, název firmy, projektu ..)
- nejdůležitější zmínka o osobě, jejíž je to profil
- místo působiště této osoby a případně její www

Pod fotem pozadí je statistika:

- počet mnou napsaných tweetů, včetně takzvaných retweetů - což jsou tweety, které se mi líbily na profilech dalších účastníků sítě
- počet "following" - lidé, které sleduji já - jejich tweety mi chodí na hlavní panel (abych někoho sledoval, není zapotřebí jeho souhlas, pokud kdokoli z účastníků chce, aby jeho tweety sledoval jenom někdo povolený, sám si tuto možnost může nastavit)
- počet "followers" - lidé, kteří chtějí sledovat mé tweety (jakmile něco napíšu, objeví se to na jejich hlavním panelu)

Pod statistikami jsou seřazeny pod sebou mé tweety a také tweety, které jsem četl od jiných účastníků sítě a mně se líbily natolik, že jsem je retweetl (jednak se objeví na mém profilu a jednak se mnou retweetnutý tweet někoho jiného objeví na hlavních panelech všech, kteří mne sledují - dobrý tweet se pomocí retweetů velmi rozšíří mezi další a další účastníky).

Vlevo od dříve popsaného je užší pás s několika tlačítky a funkcemi – zatím je popisovat nebudu v zájmu neprodlužovat délku tohoto článku.

Jak tedy pak takový profil na Twitteru vypadá? Můžete se podívat na ten můj a najdete jej na níže uvedené adrese:

https://twitter.com/ilovemaltaeu

Pokud jde o hlavní panel, celý pravý širší pás zabírají odshora dolů poslední tweety všech, které sleduji, v pořadí, ve který časový okamžik byly napsány, nahoře je ten nejčerstvější.

Vlevo nahoře v užší pásu je políčko pro 140 znaků. Jakmile člověk píše, zobrazuje se počet, kolik znaků ještě mohu napsat. Překročím-li, číslo přebývajících znaků je červeně. Jakmile napíšu text tweetu, mohu přiložit foto a kliknu na tlačítko tweet. Pokud přiložím foto, zobrazuje se pod tweetem jako odkaz a po kliknutí na odkaz se čtenáři foto zobrazí pod tweetem) V tu chvíli je na mém profilu, i na hlavním panelu všech mých followerů.

O dalším ovládání pomocí tlačítek zcela nahoře a o některých funkcích vyskytujících se v levém užším pásu někdy později.

Jednoduchost není vše, co se mi na Twitteru líbí.

Hlavním důvodem, proč jsem na Twitteru jsou tyto 4 hlavní cíle:

- sleduji ty, kteří píší o tom, co mne zajímá a je to tak pro mne studium a inspirace
- píšu o tom, co zajímá mne a co já ostatním mohu dát, tedy je to takový můj mikroblog
- výměna zkušeností s jinými (slouží k tomu komunikace pomocí komentářů pod tweetem nebo zcela soukromě probíhající komunikace mezi dvěma účastníky sítě)
- budování komunity

Všiml jsem si na Twitteru 5 skupin lidí:

Spisovatel - jen píše tweety a nikoho nesleduje (pokud dobře píše, mívá slušnou základnu folowerů neboli čtenářů, může do této skupiny patřit i celebrita, ta ani nemusí psát tolik a tak dobře a přesto může mít značné množství following) - k dnešnímu datu třeba @motejlekcom má 2130 čtenářů a napsal už 2417 tweetů, zatímco počet osob, které sleduje, je na jeho profilu roven nule.

Čtenář - jen sleduje ostatní, čte jejich tweety a nic nepíše, tedy ho nikdo nesleduje (má menší nebo větší počet following neboli lidí, jejichž tweety ho zajímají).

Spisovatel/čtenář - dělá činnost spisovatele i čtenáře (má určitý počet following a určitý počet followers v různém poměru v konkrétních případech).

Spojovatel - spojuje se s ostatními živou komunikací na všechny strany, přičemž může patřit zároveň do některé již dříve zmíněné skupiny (většinou má určitý počet following a určitý počet followers, ale může asi být i situace, kdy pár účastníků nebo jen dva účastníci mají profil jen kvůli tomu, aby komunikovali spolu přes Twitter podobně jako na nějakém chatu).

Mrtvola - účet, který si někdo založil a přestal ho využívat ať již z jakéhokoliv důvodu (třeba ho Twitter nenadchl, neví, o čem psát, neví, koho by četl, neví, s kým by komunikoval).

Kromě mrtvol jsou ostatní účastníci prvních čtyř skupin různě aktivní, od těch, kteří napíší za den i 20 tweetů až po méně a méně aktivní.

Osobně se mi zamlouvá strategie méně kvantity a více kvality.

Autor: Petr Bujok | středa 21.8.2013 12:08 | karma článku: 7,75 | přečteno: 422x
  • Další články autora

Petr Bujok

Miluji ji?

Na své cestě životem jsem se setkal mnohokrát s jednou věcí. S jakou? Nejlépe ji dokážu vyjádřit třeba pomocí těchto dvou malých příkladů. Chlapec se zamiluje do dívky. Po čase odjíždí na měsíc, aby mohl v klidu rozjímat,

3.10.2016 v 9:25 | Karma: 14,28 | Přečteno: 267x | Společnost

Petr Bujok

12 úžasných knih

Které knihy ovlivnily můj život? Které mne profilovaly? Které se mi líbily? Které stojí za přečtení?

13.5.2015 v 10:25 | Karma: 9,21 | Přečteno: 716x | Poezie a próza

Petr Bujok

Dřevostavba v Prachovských skalách

Ve staré Číně považovali skalní útvary a města za sídla Bohů. Vstup do takového území se dodnes považuje za posvátný. Na vrcholcích hor a skal a pod nimi se umísťovaly dřevěné chrámy, altány a čajové domy pro pocestné.

10.11.2013 v 10:08 | Karma: 8,43 | Přečteno: 664x | Fotoblogy

Petr Bujok

Vůně dřeva

V Německu v jednom těžebním dole v oblasti Porúří byl objeven kmen cypřiše starý odhadem 12 000 000 až 15 000 000 let. Když bylo tomuto cypřiši 500 let, byl na mořském dně zakryt pískem a vydržel ve velmi dobrém stavu až do dnešních časů.

7.11.2013 v 8:08 | Karma: 9,06 | Přečteno: 578x | Fotoblogy

Petr Bujok

Šumava v plné kráse

Krásu Šumavy ani nejde popsat. Vizuálně se to podařilo jednomu fotografovi. Kterému a jak?

5.11.2013 v 8:08 | Karma: 12,76 | Přečteno: 661x | Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Polská romantika na palubě letadla. Pilot požádal letušku o ruku

24. dubna 2024  18:17

O pořádnou dávku romantiky se postaral polský pilot, který požádal o ruku svou přítelkyni letušku...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:46

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval blízkým spolužačky

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 17:22

Policisté v úterý zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

  • Počet článků 58
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 784x
Mám rád jednoduchost v podnikání i v životě. Více o mně na about.me/petr_bujok